آتشکده

آتشکده ها در دفینه یابی

آتشکده ها در دفینه یابی

در ایران باستان معمولا مردم اشیا و اموال گرانبهای خود را به آتشکده ها و معبد میبردند و آنجا امانت میگذاشتند. در گنج یابی و دفینه یابی وجود علامت و آثار و نشانه های آتشکده و معبد نماد بسیار خوبی است.

کاتب کیست ؟

آتشکده ها مکانی بودن مثل مساجد امروزی البته با این تفاصیل که در آن زمان به خاطر نبود بانک مردم اشیاء گران قیمت و اموال خودشون در هنگام سفر به شهرهای مختلف به آنجا به صورت امانت میگذاشتند در تمام آتشکده ها افرادی مثل خادم امروزی که در مساجد هستند در آتشکده ها هم بودن ولی مردم آنهارو به اسم کاتب میشناختند که فردی صالح و مذهبی و امانت دار به حساب میامد البته در همان زمان هم کاتب ها به دو دسته تقسیم میشدند.

۱- کاتب اعظم که کارشون همان کاره کاتب معمولی بود ولی مخصوص درباریان بودن و امانات درباریان را نگه میداشتند.

۲ – کاتب معمولی برای مردم عادی بودن که امانات مردم رو محافظت میکردند .

آتشکده
آتشکده

وظایف کاتب

هر دو کاتب وقتی از شخصی اموالش را به صورت امانت میگرفتند به او رسید میدادن تا وقتی که از سفر بازمی گشت دوباره رسید را میگرفتند و اجناس را تحویل میدادند و مردم هم به جای این عمل به آنها هدایا تقدیم میکردند . و در زمانی هم میشد که شخصی که وسایلش را به کاتب سپرده بود در راه سفر توسط

دزدان یا از شدت خستگی راه و … تلف میشد وسایلش در همان جا باقی میموند تا اگه از اقوامش کسی آمد وسایل را تحویل بگیرد که هیچ در غیر این صورت همان جا میماند و دست نمیخورد و در قدیم هم به خاطر نبود جاده مناسب و فراوانی دزدان و شرایت نا مساعد آب و هوایی افراد زیادی در راها جان خودشونو از دست میدادند به همین خاطر اموال زیادی در آتشکده ها باقی میموند .

آتشکده ها

خوب حالا میریم سر اصل مطلب آتشکده هایی که مخصوص افراد عادی بود اموال کمتری در مقابل آتشکده های مخصوص درباریان بود دارند. خود کاتب ها نیز افراد ثروتمندی بودند بنابراین وقتی میمردند اجساد آنها را با ثروتشان دفن میکردند. غیر از این که مردم برای سپردن وسایل با ارزش خود به آتشکده ها میرفتند محل مقدسی هم برای آنها بود و برای پرستش خدا هم به آنجا میرفتند و هدایایی هم از طرف خود اهدا میکردند .

 آتشکده

آتشکده

بیو گرافی آتشکده ها 

در زیر تمام آتشکده ها یک اتاق مخفی وجود دارد که در عمق ۷ متری است و تمام وسایل امانی و هدایا در آنجا نگهداری میشد .تمام آتشکده ها یک راه خروجی اضطراری دارند که در مواقع حمله دشمن بتونن از آنجا فرار کنند.قبر کاتب ها پس از فوت ۵۰ الی ۱۰۰ متر جلوتر آتشکده دفن میشد .آتشکده هایی که در ارتفاعات بلند و نوک قله یا تپه بودن مخصوص درباریان بودند که جسد کاتبان را در آنجا در همان فاصله البته با فرق این که در صخره جایی را میکندند و به صورت غار درست میکردند و آنها را در همونجا دفن میکردن و در غار را مهرو موم میکردند .

برای مشخص نمودن مکان دفینه از روی سطح زمین میتوان از دستگاه های دفینه یاب IKPV استفاده کنید .

شرکت فلزیابی IKPV ایران

کمپانی فلزیاب IKPV یکی از قدیمی ترین و باسابقه ترین شرکت های تولید فلزیاب در ایران با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تولید فلزیاب، طلایاب ، گنج یاب و معدن یاب است. شرکت فلزیاب IKPV همواره به دنبال طراحی و تولید به روزترین فلزیاب ها توسط  مهندسین و متخصصین خود است. آیا شما هم به دنبال یک فروشگاه معتبر فروش فلزیاب در ایران هستید؟ شما میتوانید با مراجعه به نمایندگی مجاز فروش فلزیاب Ikpv در سراسر ایران و دریافت مشاوره از متخصصین مربوطه ،جهت خرید دستگاه فلزیاب مورد انتظار اقدام نمایید. محصولات این شرکت ایرانی دارای ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش 10 ساله میباشد.

 آتشکده

آتشکده

خدمات شرکت فلزیابی IKPV ایران

  • دارنده انواع دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب، مین یاب، یون یاب، حفره یاب، دفینه یاب، معدن یاب، نشت یاب، خلاء یاب، سکه یاب، آب یاب، ردیاب، جهت یاب، عتیقه یاب،
  • مشاوره رایگان با کارشناس باستان شناس مهندس یوسف صمدی، در ارتباط با انواع دستگاه فلزیاب و آثار و علائم باستان شناسی
  • اجاره انواع فلزیاب تصویری ، فلزیاب ضدآب، فلزیاب نقطه زن، فلزیاب شعاع زن، فلزیاب شاقولی، فلزیاب دستی (راکتی)، فلزیاب امنیتی
  • تعمیر انواع دستگاه فلزیاب، تصویری کردن انواع سیستم های پالسی
  • خرید و فروش انواع دستگاه پالسی، مگنومتر، آنتن راداری و امنیتی
  • ارتقاء و بروزرسانی انواع دستگاه فلزیاب
  • همراه با تست عمق زنی دستگاه فلزیاب
  • ارائه بهترین دستگاه فلزیاب با قیمت مناسب
  • ارسال دستگاه فلزیاب به سراسر ایران
  • دارای ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله.
جهت مشاهده لیست قیمت فلزیاب، طلایاب، گنجیاب شرکت IKPV کلیک نمایید

شما میتوانید از پرداخت مبالغ هنگفت جهت تهیه دستگاه فلزیاب مورد نظر خود جلوگیری نمایید.پیشنهاد ویژه ما دستگاه های فلزیاب IKPV ساخت ایران با امکاناتی ویژه میباشد.شما میتوانید جهت تهیه دستگاه فلزیاب مورد نظر خود و دریافت 24 ساعته آن درب منزل همراه با تست دستگاه در نمایندگی فلزیاب شیراز با شماره 09917579030 تماس حاصل نمایید یا به صورت حضوری به نمایندگی فلزیاب شیراز مراجعه نمایید .

آدرس : شیراز – پل معالی آباد _ دینکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید