خرد کردن ساروج با اسید

خرد کردن ساروج با اسید و کاربرد ساروج

خرد کردن ساروج با اسید و کاربرد ساروج

خرد کردن ساروج با اسید و ساروج چیست ؟ ساروج مخلوطی است ازآهک وخاکستر و یا روث حیوان که با گل و آب مخلوط می‌کنندو بعد از اینکه خشک شد آن را در کوره آتشین می‌سوزانند تا اینکه به ساروج تبدیل شود و بعداً آن را نرم می‌کنند یا کوبیدن پتک و یا با سنگ آسیاب بروی آن می‌چرخانند که نرم شود و خاکستر که در آب به مرور جذب انیدرید کربنیک کند و آهکش بصورت سنگ آهک که محکم وپایدار استدر می آید در دروان گذشته ساروج از اهمیت خاصی برخوردار بوده و جهت ساختن حوض، آب انبار، برکه گرمابه و بنای خانه و سد کاربرد داشته است.

کاربردهای ساروج

ساروج با توجه به خاصیت اصلی آن یعنی نفوذپذیری بسیار اندک به عنوان روکش در سازه‌هایی که در تماس مستقیم با آب بوده‌اندمانند آب‌انبارها ، حوضها ، حمامها و … مورد استفاده قرار گرفته است.ساروج با توجه به نحوه اجرای آن از سطحی بسیار بسیار صاف و براق برخورداراستکه این ظاهر ساروج ، باعث استفاده از آن در امر تزئینات ساختمان گردیده.

خرد کردن ساروج با اسید
خرد کردن ساروج با اسید

روش کار بر روی سطوح صاف و خرد کردن ساروج با اسید

یکی از روش ها استفاده از اسید می باشد و یکی از اسیدهایی که روی ساروج بسیار موثر است اسید کلردریک سدیم با دز بسیار بالاست. روی ساروج را با ضربه به اندازه بیست سانت در بیست سانت خراش دهید.سپس با گل رس یک کاسه درست کنید دور محل خراش داده شده به قطر پانزده سانتبا یک ملاقه پلاستیکی یک ملاقه اسید کلریدریک سدیم داخل کاسه گلی بریزید و دو ساعت صبر کنیدتا اسید به خرد ساروج رود و آن را تخریب کند بعد از دو ساعت مکان تخریب شده را خالی کنید.سپس در کاسه ایی که ایجاد شده یک ملاقه دیگر و دو ساعت صبر و بعد خالی این کار را چندین بار تکرار کنید

تذکر مهم

اسید کلریدریک سدیم با دز بسیار بالا ساخت کارخانه مرک آلمان باش،دوم استفاده از عینک و دستکش پلاستیکی لازم است.

 

جهت خرید فلزیاب از نمایندگی فلزیاب در شیراز یا نمایندگی فلزیاب تهران به همراه گارانتی معتبر، آموزش رایگان، خدمات پس از فروش، می توانید با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید