Danger

خطرات دفینه یابی و گنج یابی

خطرات دفینه یابی و گنج یابی

شما در هر فعالیتی که به صورت روزانه انجام میدهید ممکن است در معرض خطرات مختلفی قرار گرفته و آن خطر ممکن است شما و منافعتان را تهدید کند. برای مثال اگر راننده هستید خطر تصادف ممکن است شما را تهدید کند. پس ما باید خطرات زندگی و فعالیت های خود را شناخته و به صورت درست آنها را مدیریت کنیم.

انواع خطرات دفینه یابی و گنج یابی

  • گاز طلا و گاز های محبوس در اتاقک ها

به کرات مشاهده میشود که افرادی در حین حفاری در نقاط مختلف جان خود را به دلایل مختلف از دست میدهند. عمده خطرات این کار ناشی از گاز محبوس در اتاقک های پلمپ شده است. بسیاری از افراد به محض باز کردن پلمپ اتاقک ها بدون هیچگونه تجهیزات ایمنی مانند ماسک و دستکش پلاستیکی مبادرت به دست زدن به قبور و اشیاء موجود در اتاقک میکنند که در اثر عواملی همچون بیماری و سموم مختلف آسیب میبینند و حتی این کار موجب مرگ آنها میشود.

خطرات دفینه یابی
خطرات دفینه یابی
  • خطر خفگی در تونل ها

بر اساس دیده ها و شنیده ها موارد دیگری همچون خفگی در اثر نبود اکسیژن در تونل ها و حفره های حفر شده نیز از خطرات دفینه یابی بوده و باعث مرگ و میر های بسیاری در بین جویندگان گنج شده است. عوامل دیگری همچون انفجار گاز های جمع شده در تونل ها ( مانند گاز فاضلاب ) نیز باعث حوادث بسیار زیادی شده است که برای رفع این خطرات به تجهیزات تهویه هوا نیاز است که توصیه میشود در اثر نبود این تجهیزات به هیچ وجه اقدام به حفاری نکنید.

  • خطر ریزش آوار

همیشه باید مراقب تخریب سازه ها و تونل ها باشید زیرا این تونل ها با تجهیزات ابتدایی حفر شده و اصول مهندسی اصلا در آنها رعایت نشده است. قبل از ورود به تونل از محکم بودن سازه و همچنین استفاده از ستون های حمال اطمینان حاصل کنید.

همچنین انواع مختلف تله نیز در دفینه یابی بسیار موثر بوده و پیشینیان برای محافظت از اموال و دفینه های خود انواع تله های مکانیکی و … را کار میگذارند. جویندگان گنج برای رسیدن به اهداف خود باید با هوشیاری کامل این تله ها را خنثی کرده و از کار بیندازند. برای این کار به راهنمایی افراد با تجربه نیاز دارید و اگر دارای تجربه کافی نیستید به هیچ وجه اقدام به ادامه حفاری نکنید.

  • خطر افراد کلاهبردار

خطر افراد کلاهبردار و همراهان نیمه راه نیز از دیگر خطراتی است که ممکن است شما را تهدید کند. در انتخاب همراهان خود دقت کافی را به خرج دهید و از افراد کلاهبردار که تحت عناوینی همچون موکل گنج برای خنثی کردن طلسم گنج … اقدام به فریب افراد میکنند نیز به شدت دوری کنید زیرا این افراد هدفی جز خالی کردن جیب شما ندارند و ممکن است برای شما خطرناک نیز باشند.

به طور خلاصه مهمترین خطراتی که جویندگان گنج را تهدید میکند از قرار زیر است :

  • مسمومیت با گاز طلا و گاز های اتاقک ها
  • خفگی در اثر نبود اکسیژن
  • ریزش آوار
  • تله های گنج
  • وجود افراد کلاهبردار و نا اهل

[alert style=”warning”]آدرس فروشگاه فلزیاب شیراز : پل معالی آباد – دینکان – سر کوچه 21       

 تلفن تماس : 09917579030[/alert]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید