Dog-Footpath

رد پای سگ در دفینه یابی

رد پای سگ در دفینه یابی | علامت سگ در گنج یابی | نشانه ردپای سگ در دفینه یابی

سگ زیرگونهٔ اهلی گرگ‌ها و پستانداری از راستهٔ سگ‌سانان است. سگ نخستین جانوری است که به دست انسان اهلی و رام شد. سگ‌ها از متنوع‌ترین جانوران زمین هستند که میراث چند هزار سال مداخله انسان در روند جفت‌گیری و پرورش این جانور است. سگ‌ها نقش‌های مختلفی را در جوامع انسانی بر عهده گرفته‌اند و آدمیان از ایشان برای شکار، گله‌داری، بارکشی، محافظت، کمک به پلیس و نیروهای نظامی، همراهی و همدمی و کمک به اشخاص دچار ناتوانی استفاده کرده‌اند. در بعضی فرهنگ‌ها از آن به عنوان یک منبع غذایی هم استفاده شده‌است.

تبار سگ‌ها ۲۷ تا ۴۰ هزار سال پیش از گرگ خاکستری جدا شده‌است اما اهلی شدن آن‌ها در آن زمان اتفاق نیفتاده است چون هیچ‌یک از جمعیت‌های فعلی گرگ خاکستری جد مستقیم سگ‌ها نیستند. این به معنی آن است که نسل سگ‌ها به جمعیتی از گرگ‌ها می‌رسد که نسل نوع وحشی آن‌ها اکنون منقرض شده‌است.زمان آغاز اهلی شدن سگ حدود ۱۱ تا ۱۶ هزار سال پیش بوده که قبل از شروع دوران کشاورزی و دامپروری است و این نتیجه با مدارک باستان‌شناسی که نشان می‌دهد اهلی شدن سگ‌ها در جوامع شکارچی-گردآورنده انجام شده مطابقت دارد.

رد پای سگ در دفینه یابی
رد پای سگ در دفینه یابی

رد پای سگ در دفینه یابی و گنج یابی

رد پای سگ در دفینه یابی یکی از علائم یونانی بوده و معمولا بر روی صخره ها دیده میشود و بر روی جوغان ها و قبرها دیده نمیشود. وجود پنجه سگ در یک منطقه نشان دهنده وجود یک درپوش دفینه است و گاهی نیز وجود یک قبر را نشان میدهد. چون معمولا سگ به همراه صاحب خود دفن میشده است پس این نشان میتواند نشان دهنده دفینه و گنج مدفون باشد.

رد پای سگ در دفینه یابی و نشانه سگ در گنج یابی معمولا نزد مردمان مقدونی (یونانیان) و مردمان اشکانی (ایرانیان) محترم شمرده شده و از آن به عنوان نماد وفاداری، شهامت و نگهبانی یاد می شود. سگ در طول تاریخ نیز همواره نزدیکترین یاور انسان بوده که برای شکار و پاسداری نگهداری میشده است و به همین سبب معماران باستانی سگ را در قالب مجسمه و نقوش برجسته حکاکی میکرده اند. این حکاکی های برجسته و تندیس ها را با روش های مختلف در ادامه مطلب تفسیر کرده و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

در صورتی که نشانه سگ در گنج یابی به صورت تندیس و مجسمه باشد مربوط به مقبره وزیر دربار اشکانی بوده که به عنوان نگهبان ساخته شده و با تاکید میتوان گفت به صورت مستقیم اشاره به تله ریزشی دارد. جهت رمزگشایی و تفسیر این علامت باید در جهت دید مجسمه به دنبال غار، تپه و یا تونل تا فاصله هزار متری بود. مقبره سرداری همانجا بوده و دارای تله ریزشی میباشد. دفینه موجود هفت خمره (کوزه) طلا و وسایل شخصی سردار اعم از کلاه خود، زره و شمشیر میباشد.

سنگ نگاره سگ روی صخره

هنگامی که نقش سگ یا ردپای سگ بر روی صخره و سنگ باشد بیانگر دفینه ای بس گرانبهاست که متعلق به تاجران یونانی عصر مقدونی میباشد. اگر نشانه ردپای سگ باشد به احتمال قوی زیر همان سنگ را باید هفت فرسخ (متر) کاویید و به امانت اصلی دست یافت. در صورتی که نقش کامل نشانه سگ در گنج یابی یافته شود، باید در جهت دم آن به فاصله هفتاد قدم کاویید و تونل هایی از جنس سنگ و آهک را پشت سر گذاشت. دفینه موجود همان یاقوت های قیمتی دوره باستان است.

نظر دیگر این است که نشان سگ و رد پای سگ در دفینه یابی و گنج یابی ، به معنای وجود قبری فقط در سمت نگاه سگ در فاصله کمتر از ۵ متری است و اگر علامت دیگری به منزله وجود هدیه در فواصل دورتر یا اطراف نباشد ، فقط تفسیر مذکور را دارد . نماد سگ برای افراد مذهبی و قابل قبول از نظر مذهبی برای عموم ( البته نه به شکل رسمی و دولتی ) می باشد .

رد پای سگ در دفینه یابی
Dog-In-Treasure-detecting

یعنی فردی بوده که ، مردم به او اعتماد داشتند و او را دوست می داشتند نه اینکه فرد متوفی ، یک فرد مذهبی گماشته شده از جانب حکومت بوده و دارای درجات مذهبی بوده ، اینطور نبوده است . نماد سگ و یا سنگ نگاره سگ دارای هدیه بزرگ نیست . بلکه هدیه و توشه آخرت فردی است که مورد تایید جمعی از مردم بوده است .

نشانه سگ و رد پای سگ در دفینه یابی به معنای وجود قبری فقط در سمت نگاه سگ در فاصله کمتر از ۵ متری است و اگر علامت دیگری به منزله وجود هدیه در فواصل دورتر یا اطراف نباشد ، فقط تفسیر مذکور را دارد . نماد سگ برای افراد مذهبی و قابل قبول از نظر مذهبی برای عموم ( البته نه به شکل رسمی و دولتی ) می باشد . یعنی فردی بوده که ، مردم به او اعتماد داشتند و او را دوست می داشتند نه اینکه فرد متوفی ، یک فرد مذهبی گماشته شده از جانب حکومت بوده و دارای درجات مذهبی بوده ، اینطور نبوده است . نماد سگ و یا سنگ نگاره سگ دارای هدیه بزرگ نیست . بلکه هدیه و توشه آخرت فردی است که مورد تایید جمعی از مردم بوده است.

 

جهت خرید فلزیاب از نمایندگی فلزیاب در شیراز یا نمایندگی فلزیاب تهران به همراه گارانتی معتبر، آموزش رایگان، خدمات پس از فروش، می توانید با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید