طرز کار فلزیاب های PI

طرز کار فلزیاب های PI

طرز کار فلزیاب های PI

طرز کار فلزیاب های PI ، ایجاد یک پالس قوی در درون سیم پیچ و آنالیز سیگنال در سیم پیچ در مدت کوتاهی بعد از خاموش شدن پالس است که این روند به صورت متناوب تکرار میشود. در زمانی که شدت جریان در سیم پیچ برقرار می گردد میدان مغناطیسی بوجود می آید که در مواجعه با اجسام فلزی، در نتیجه ی این میدان مغناطیسی، جریان در جسم فلزی برقرار می شود.

وقتی جریان درون سیم پیچ به طور ناگهانی باز می ایستد، میدان حاصل از سیم پیچ و جسم فلزی مورد نظر با یکدیگر تداخل کرده و این امر موجوب سیگنال حاصل از سیم پیچ می شود. طول این سیگنال و مدت زمان آن،  تابع اندازه، شکل  و ترکیب جسم مورد نظر خواهد بود.

بطور مثال فلزات رسانای خوب، سیگنالی قوی اما کوتاه را بوجود می آورند، در این میان فلز آهن سیگنالی قوی تر از طلا ایجاد میکند که دلیل سهولت یافتن آهن نسبت به طلا نیز همین امر است.

طرز کار فلزیاب های PI
طرز کار فلزیاب های PI

در این سیستم به علت استفاده از فرکانس های خیلی پایین اثرات زمین، آب، نمک،کک و تکه های آلمینیوم صفر می باشد در نتیجه دقت این نوع به مراتب بیشتر از نوع نخست است.

در این نوع حساسیت بستگی مستقیم به میزان مصرفی الکترونیکی آن است لذا عمر باطری در این نوع سیستم بسیار کم است. نکته جالب این فلزیاب ها این است که بصورت مطلق فلزیاب هستند در صورتی که انواع دیگر بصورت نسبی فلزیاب هستند، البته باید توجه کنید که مهم ترین عیب این نوع دستگاه ها قدرت تفکیک فلزات مغناطیسی از فلزات غیر مغناطیسی است.

طرز کار فلزیاب های PI

جهت مشاهده فلزیاب های دیگر می توانید به پست زیر مراجعه بفرمایید

چند فلزیاب پالسی محصول کمپانی فلزیاب IKPV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید