آثار و نشانه ضربدر

آثار و نشانه ضربدر در دفینه یابی

آثار و نشانه ضربدر در دفینه یابی

نشانه ضربدر در از زمان کهن تا الان به معنای هدف نهایی، هندسه پیچیده و ارزش مادی بوده است که بر اساس بازه های مختلف زمانی آن مورد بررسی مورد بررسی قرار می دهیم. ساق های علامت ضربدر در گنج یابی در راستای جهت حرکت و کشف هدف جایز اهمیت بوده و مردمان باستان بر اساس کوتاهی، بلندی یا مساوی بودن ساق ها معمای هندسی را برنامه ریزی میکرده اند. در ادامه حالات آن را بررسی مینماییم.

آثار و نشانه ضربدر در دفینه یابی
آثار و نشانه ضربدر در دفینه یابی

محاسبه آثار و نشانه ضربدر در دفینه یابی

معماران باستانی در بازه های زمانی اشکانی، ساسانی و ایلیمایی اغلب برای نشان دادن نقطه صفر مرزی (حدود دو کشور)  از آن استفاده میکرده اند این در حالیست که قبرستان های سرداری (حایز اهمیت) نیز توسط همین نماد مشخص میشده اند. در صورتی که یکی از ساق های علامت ضربدر در دفینه یابی بلندتر باشد در همان جهت و به فاصله 7 قدم حرکت کرده و بدنبال نماد دوم (تثبیت کننده) خواهیم بود. همچنین در صورتی که ساق ها برابر باشند همانطور که در بالاتر اشاره شد بیانگر قبرستان و نقطه صفر مرزی میباشد لذا حالت خاصی نیز وجود دارد که به آن میپردازیم.

علامت ضربدر در گنج یابی

با توجه به اهمیت مکان از نظر باستان شناسی، شکل نماد (ضربدر داخل مربع) و همچنین دوره های زمانی مختلف میتوان به این موضوع پی برد که در این حالت نشانه ضربدر در گنج یابی به یک حالت خاص اشاره دارد. در اطراف این نماد باید هر گونه علایم مشکوکی از جمله تپه، بنا و صخره را مورد بررسی قرار داده و پس از کشف ورودی، عبور از تونل ها و خنثی سازی تله و طلسم ها به اتاق خزانه اصلی رسید. نشانه ضربدر در دفینه یابی حالت فوق یکی از پیچیده ترین و با ارزش ترین گنج و دفینه های تاریخ باستان را دارا بوده و نمونه بارز شاهکارهای معماران کُهن میباشد. مطلب تخصصی سایت هیستوری آسیاتیک در اینجا به پایان رسید.

 

برخی از محصولات کمپانی IKPV ایران 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در ارتباط با انواع دستگاه های فلزیاب، فلزیاب نقطه زن،  فلزیاب تصویری ، فلزیاب آنتن راداری ، فلزیاب پالسی ، فلزیاب مگنومتر ، فلزیاب امنیتی و همچنین خرید ، فروش ، ارتقاء ، اجاره و تعمیر دستگاه فلزیاب در نمایندگی فلزیاب شیراز با شماره 09917579030 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید