دستگاه حفره یاب برای کاوش قبر

دستگاه حفره یاب چیست و چه کاربردی دارد

حفره در لغت به معنی گودال و سوراخ است. به دلایل فرهنگی ، اعتقادی و امنیتی در گذشته مقبره اشراف زادگان را در زیر زمین ایجاد میکردند و فرد را پس از فوت در آن محل قرار میدادند. این مکان ها با گذشت سالیان در زیر خاک مدفون و به عمق چند متری زیر زمین میرفتند. برای دسترسی به این اتاقک های زیر زمینی لازم است تا ورودی و دالان های آنها کشف شوند و این کار فقط با دستگاههای حفره یاب امکان پذیر است. فلزیاب های معمولی فقط قادر به تشخیص فلزات هستند و راهروهای زیر زمینی را تشخیص نمیدهند. حفره یاب ها معمولا از سیستم GPR و مگنومتر استفاده میکنند و به تنهایی قادر به تشخیص فلزات نیستند مگر اینکه یک فلزیاب پالسی دارای این سنسور ها هم باشد و علاوه بر تشخیصص فلز قادر به تشخیص فضاهای خالی زیر زمین نیز باشد.

نمایش تصویر در حفره یاب ها چگونه است

دستگاه حفره یاب اطلاعات دریافتی را به یک نرم افزار منتقل میکند که وظیفه پردازش آنها و ارائه تصاویر را بر عهده دارد. شناخته شده ترین نرم افزار در این زمینه نرم افزار ویژوالایزر شرکت OKM آلمان میباشد که در 90 درصد دستگاههای ساخت ایران نیز استفاده میشود و در پست های قبل راهنمای کار با نرم افزار ویژوالایزر را برای علاقه مندان قرار داده ایم. حفره ها و اتاقک های زیر زمین با رنگ های مختلفی در این نرم افزار نمایش داده میشوند که اپراتور فلزیاب باید آنها را تشخیص داده و پس از خطا گیری اقدام به اسکن دوباره و سپس حفاری کند.

دستگاه حفره یاب
دستگاه حفره یاب

همانطور که گفته شد این دستگاهها از دو سیستم مگنومتر و GPR برای کشف حفره ها و فضاهای خالی استفاده میکنند. با ادغام این سیستم ها با سیستم پالسی یک فلزیاب حفره زن به وجود می آید که میتواند سیستمی کامل و پر استفاده باشد. دستگاه حفره یاب های تقلبی در بازار به وفور یافت میشوند که فقط به ارائه یک تصویر رندوم و بی ربط میپردازد و توسط شیادان و سودجویان تحت عنوان فلزیاب تصویری امریکایی ، آلمانی و … به فروش میرسند. این گنج یاب های دست ساز عملا هیچ کاربردی ندارند و عمق کاوش آنها کمتر از 1 متر است و فقط باعث هدر رفت وقت و هزینه کاوشگران میشوند.

دستگاه حفره یاب
دستگاه حفره یاب

قیمت دستگاه حفره یاب تصویری

در مورد اینکه چرا باید فلزیاب تصویری بخریم و این دستگاهها چه کمکی به ما میکنند در پست های مربوطه بسیار صحبت کرده ایم. برخی از این فلزیابهای تصویری در تشخیص درست حفره های زیرزمینی عملکرد مطلوب و مناسبی را ندارند و از ثبات پایین و درصد خطای بالایی برخوردار هستند. قیمت فلزیاب تصویری حفره یاب با توجه به فاکتورهای بسیاری تعیین می شود و از چند میلیون تا چند صد میلیون متغییر است. از دستگاه های حفره یاب در کاوش تومولوس تپه ها ، مقبره ها ، خزانه ها و سفید خانه ها استفاده زیادی میشود.

دستگاه حفره یاب
دستگاه حفره یاب

سیستم کارکرد دستگاه حفره یاب

دستگاه های حفره یابی که از سیستم GPR استفاده می‌کنند از عمق نفوذ بالاتری برخوردار بوده و همچنین در آنها تصاویر دریافتی از ساختار های زیر زمین دارای دقت بیشتری است اما کار کردن با آنها سخت تر بوده و نیاز به تجربه و دانش بیشتری و همچنین قابلیت تشخیص فلزات را ندارند اما سیستم های مگنومتر علاوه بر قابلیت تشخیص حفره ها میتوانند فلزات را نیز در تصاویر ارائه شده نشان دهند اما با عمق نفوذ پایینتر. اگر به دنبال خرید دستگاه حفره یاب اورجینال و با کیفیت هستید با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

آدرس فروشگاه فلزیاب : شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه 21

تلفن های تماس : 09917579030 – 09120043750

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید