دستگاه نقطه زن تصویری

دستگاه نقطه زن تصویری

دستگاه نقطه زن تصویری و انواع آن

به صورت کلی نقطه زن به دستگاهی گفته می‌شود که می‌تواند می‌تواند محل دقیق هدف را در زیر زمین به اپراتور نشان دهد و از حفاری های بی مورد جلوگیری کند. نقطه زن ها در دو مدل وجود دارند در مدل اول این قابلیت به دستگاه فلزیاب اصلی افزوده شده و دستگاه این قابلیت را دارد که با انجام تنظیماتی نقطه زنی را انجام دهد. مدل دیگر، نقطه زن های دستی یا Pinpointer بوده که می توانید لیستی از بهترین مدل های آن را در اینجا مشاهده کنید. این دستگاه ها در مقایسه با فلزیابهای معمول بسیار کوچک بوده و دارای قیمت پایین تری می باشند و به راحتی می توانید از آنها در درزها ، شکاف ها و محل هایی که استفاده از فلزیاب های معمولی امکان پذیر نیست بهره ببرید و همچنین اکثر آنها ضد آب ساخته می شود.

دستگاه نقطه زن تصویری
Imaging-Pinpointer-Devices

دستگاه نقطه زن تصویری به چه دستگاهی گفته میشود

نقطه زن های دستی یا پین پوینتر تصویری نیستند اما فلزیاب هایی که دارای قابلیت نقطه زنی می باشند می تواند تصویری باشند.برای کاوش در ایران به دلیل شرایط اقلیمی متفاوت استفاده از فلزیاب های پالسی توصیه میشود.بیشتر موارد استفاده از فلزیاب های در ایران برای موارد گنج یابی و دفینه یابی است. بدین منظور باید با نحوه کار با فلزیاب آشنا باشید و همچنین از آثار و علائم دفینه را نیز به خوبی بشناسید.البته باید توجه داشت که پیدا کردن گنج امری بسیار سخت و تابع متغیر های گوناگونی است که باید همه انها مورد توجه قرار گیرد.

نحوه عملکرد دستگاه نقطه زن

دستگاه نقطه زن تصویری میتواند اطلاعات دریافتی از زیر زمین را پس از پردازش به صورت تصویر و ویدئو بر روی لپ تاپ ، تبلت و یا گوشی موبایل نمایش دهد.این دستگاه که علاوه بر قابلیت شناسایی فلز، قابلیت اسکن و ارایه تصویر فلز مورد نظر را دارد و فقط شکل حدودی و تخمینی فلز را نمایان می کند که به طور کلی می توان در حدود ۶۰ درصد به تصویر ارائه شده اعتماد کرد.همه این کارها باعث میشود تا کاوشگر بتواند تصمیم بهتری بگیرد که آیا به عمق کاوش بیشتری نیاز دارد یا خیر و از کاوش های بیهوده جلوگیری میکند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه میشود.

یک نرم افزار گرافیکی وظیفه تحلیل و تجزیه داده های دریافتی و تبدیل آن ها به گراف های تصویری و رنگی را بر عهده دارد و در تصاویر دو بعدی از رنگ تصاویر میتوان به اطلاعات مورد نیاز در مورد محیط کاوش دست یافت. در تصاویر سه بعدی علاوه بر رنگ ها میتوان یک شماتیک کلی و حدودی با دقت مناسب نیز از محیط و اهداف دفن شده به دست آورد که با چرخش و زاویه دید ۳۶۰ درجه میتوان شکل و ابعاد اجسام را دید. بارزترین نرم افزاری که در دستگاه نقطه زن تصویری استفاده میشود نرم افزار ویژوالایزر است. بهترین فلزیاب نقطه زن خارجی را می توانید در پست مربوط به مطالعه کرده و با دیدی باز اقدام به انتخاب نمایید.

از دستگاه نقطه زن تصویری برای پیدا کردن راهرو ها اتاقک ها و مقبره های زیر زمین استفاده می شود و همچنین بهترین دستگاه برای امور دفینه یابی نیز میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید