عمق کاوش فلز یاب

عمق کاوش فلز یاب

عمق کاوش فلز یاب

عمق کاوش فلز یاب
عمق کاوش فلز یاب

برای کاوش گنج و دفینه وجود دستگاه گنج یاب و فلزیاب از الزامات می باشد. دلیل توصیه کارشناسان برای استفاده از دستگاه های فلزیاب پالسی توانایی عمق نفوذ آن ها می باشد. دفینه ها در کشور ما در اعماق بالایی قرار دارند، به همین دلیل، استفاده از فلز یاب با عمق کاوش بالا دارای اهمیت زیادی می باشد. توانایی نفوذ دستگاه ها، به عوامل مختلف زیادی بستگی دارد. از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. جنس خاک و ساختار زمین
  2. متریال و سیستم کاوش دستگاه فلزیاب

برخی از فلز یاب ها با عمق کاوش بالا

  • فلزیاب RICHEL M-160,
  • فلزیاب HS366,
  • فلزیاب ZICCO X1,
  • فلزیاب AJM IMAGING,
  • فلزیاب ANTARES IMAGING,
  • فلزیاب KOMATSU A-U-8

تاثیر سیستم کاوش در عمق نفوذ

دو مورد از مشهور ترین و پر کاربرد ترین سیستم های کاوش، سیستم های وی ال اف و سیستم پالسی می باشد. سیستم کاوش وی ال اف دارای قدرت تفکیک و تمایز نسبتا قوی تری می باشد. این سیستم بیشتر دارای کاربرد سکه یابی دارد. اما دستگاه هایی که از این سیستم کاوش استفاده می کنند، دارای عمق کاوش کمی می باشند. ویژگی های این سیستم باعث شده است تا از آن ها بیشتر در کشور های خارجی استفاده کنند که عمق اهداف موجود بالا نمی باشد.

سیستم کاوش پالسی نسبت به سیستم وی ال اف دارای قدرت تفکیک کمتری می باشد اما همچنان به عنوان یک سیستم قدرتمند حرفی برای گفتن دارد. یکی از نقاط قوت این دستگاه که باعث شده است از آن در ساخت دستگاه های فلزیاب ایرانی استفاده کنند، عمق کاوش بالای آنها می باشد. فلزیاب هایی که از این سیستم برای ردیابی اهداف استفاده می کنند، به راحتی می توانند تا عمق های 20 متری زمین را کاوش کنند. اما این موضوع کاملا به نوع و کیفیت متریال و جنس خاک و محل قرار گیری اهداف مرتبط و  وابسته می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید