فلزیاب نقطه زن

فلزیاب نقطه زن

فلزیاب نقطه زن | گنج یاب نقطه زن | عمق نقطه زنی

در پست ها و مطالب قبلی در مورد انواع فلزیاب و کاربرد هریک توضیحات کاملی را ارائه دادیم. در این پست قصد داریم تا شما را با یک مفهوم دیگر به نام فلزیاب نقطه زن آشنا کنیم. این دسته از فلزیاب ها قادر هستند تا محل دقیق اشیاء مدفون را به اپراتور نشان دهندو همین دقت سبب میشود تا از حفاری های بی مورد جلوگیری شود و همچنین در وقت و هزینه های جانبی نیز صرفه جویی شود.

گنج یاب نقطه زن
گنج یاب نقطه زن

نقطه زن بودن یک فلزیاب ربطی به سیستم کارکرد انها ندارد و هر دو دسته فلزیاب های پالسی و VLF میتوانند نقطه زن باشند. قدرت نقطه زنی در دستگاههای پالسی نسبت به دستگاههای VLF کمی کمتر است اما در عوض دارای عمق کاوش بسیار زیادی هستند.

عمق نقطه زنی یک فلزیاب نقطه زن چقدر میتواند باشد ؟

دستگاههای VLF نمیتوانند در عمق بالای 1 متر عمل نقطه زنی را انجام دهند اما دستگاههای PI این عمر را تا 6 متر نیز انجام میدهند. دستگاههای پالسی انتخاب بهتری برای کاوش در خاک ایران هستند زیرا خاک ایران حاوی مقادیر بسیار زیادی از املاح و یون های معدنی است و همین املاح میتوانند در کار این دستگاهها خلل ایجاد کنند در صورتی که این اختلال در دستگاههای پالسی مقدار کمی را به خود اختصاص میدهد. بنا بر آنچه تا اینجا گفته شد عمق کاوش این دسته از فلزیاب ها از چند سانتی متر تا چند متر بسته به محیط کاوش و نوع فلزیاب متغییر است.

یکی از فاکتورهایی که همه کاوشگرانی که قصد ورود به دنیای فلزیابی را دارند در هنگام خرید فلزیاب مد نظر قرار میدهند قابلیت نقطه زنی دستگاه است. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که دستگاههای فلزیاب کوچکی تحت عنوان فلزیاب نقطه زن ( PinPointer ) تولید شده اند و به عنوان یک سیستم مکمل و کاربردی به همراه فلزیاب اصلی به کار میروند و معمولا دارای عمق کاوشی بین 20 تا 30 سانتی متر هستند و برای پیدا کردن اشیاء بسیار ریز فلزی در توده ای از خاک به کار میروند و در برخی از نقاط میتوان از انها به عنوان فلزیاب دستی جهت بازرسی بدنی نیز استفاده کرد.

برخی از گنج یاب های تصویری شرکت IKPV

فروش انواع گنج یاب نقطه زن خارجی      09917579030

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید