مفهوم تپه در دفینه یابی

مفهوم تپه در دفینه یابی و آثار و نشانه های تومولوس

مفهوم تپه در دفینه یابی و آثار و نشانه های تومولوس

مفهوم تپه در دفینه یابی داخل ایران در انواع و اقسام متفاوت وجود دارد که به دو شکل طبیعی و دستی هستند. در تپه های طبیعی خیلی کم پیش می آید که چیزی وجود داشته باشد مگر با داشتن نشان خاص روی تپه یا دامنه تپه. تپه های دستی هم چندین نوع هستندکه تعداد بسیار کمی از آن ها دارای دفینه هستند. بیشتر این تپه ها از تخریب بناها رو هم به وجود آمده اند، این جور تپه ها فاقد دفینه هستند و صرفا جهت مطالعات باستان شناسی از آن ها استفاده میشود.

مفهوم تپه در دفینه یابی
مفهوم تپه در دفینه یابی

نوع دیگر معنای تپه در دفینه یابی و نشانه های تومولوس

یک نوع تپه هم هست که به قولی تومولوس هستند و دارای مقبره که در ایران آن قدر افسانه سازی شده که هر تپه ای را تومولوس می پندارند. با توجه به آئین تدفین ایرانیان ،تومولوس در ایران به تعداد انگشتان دست هم وجود ندارد و فقط افسانه سازی کتاب فروشان شیاد است. تپه هایی هم وجود دارد که برای نگه داشتن بنایی خاص روی آنرا با خاک سرند شده می پوشاندن که این نوع تپه ها هم فاقد دفینه هستند. تپه هایی هم هستند که مختص دفینه ساخته شده اند و برای مخفی سازی این تپه ها کاملا دست ساز بودهو از مصالح سخت نیز برای اتاقک یا اتاقک ها استفاده شده است. کارکردن و حفاری بسیار مشکل است. این نوع تپه ها کافی است از وسط تپه میله حفر نمایید تا به اتاقک برسید. راه اصلی دور از تپه و نشان خاصی مثل تپه کوچک یا سنگی خاص است.

جهت خرید فلزیاب از نمایندگی فلزیاب در شیراز یا نمایندگی فلزیاب تهران به همراه گارانتی معتبر، آموزش رایگان، خدمات پس از فروش، می توانید با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید