Goat-in-Treasure-Hunting

نماد بز در دفینه یابی و گنج یابی

نماد بز در دفینه یابی و گنج یابی | نماد قوچ در دفینه یابی | نماد بز کوهی در دفینه یابی

بُزحیوانی است اهلی از راستهٔ زوج‌سُمان (Artiodactyla)، خانوادهٔ گاوسانان (Bovidae)، زیرخانوادهٔ بزیان (Caprinae)، جنس بزها (Capra). به بچه‌بز یا بزِ خردسال، بُزغاله گویند. به بزغالهٔ شیرمست یا بزغاله شش‌ماهه کهره می‌گویند. بز نر بالغ نیز «پازن» و بز غالب (آلفا) گله تکشاد یا تَکّه نام دارد. نخستین نشانه‌های اهلی‌سازی بز در ایران یافت شده که مربوط به حدود ده هزار سال پیش از میلاد است.

نماد بز در دفینه یابی
نماد بز در دفینه یابی

نماد بز در فرهنگ و آیین مردم

بی شک سنگ نگاره های ایران نشان از تاریخی دور و دراز در این سرزمین دارند. نشان هایی از حیوانات ، انسان ها ، گیاهان و … همه و همه را می توان بر روی سنگ نگاره ها یافت و می توان ساعت ها بر روی آن ها مطالعه کرد و از طرق گوناگون به بررسی آن ها پرداخت. نکته ی جالب اینجاست ، نقوش بز کوهی همواره در کنار سرچشمه های آب پیدا می شوند. فرقی نمی کند در کجای ایران به دنبال سنگ نگاره ها بگردید. در هر حال سرچشمه ی رود ها بهترین یاری دهنده برای پیدا کردن نگاره هاست و در سنگ نگاره ها عموما ما با طرح ” بز کوهی نر” و” کل” و ” اندرمیش “مواجهیم.

نماد بز در دفینه یابی

نشانه بز در دفینه یابی بیشتر نماد و سمبل قبر بوده و جهت نشان دادن مزار از آن استفاده شده است. نماد بز در دفینه یابی در زمان زرتشتیان کاربرد زیادی داشت و عموما دفینه در قسمت زیر پا و در ۷۰ سانتی متری وجود دارد. هر چه شاخ بز بزرگتر باشد نشان از محبوبیت و بزرگی شخص داخل مقبره را میرساند و معمولا اموال بیشتری را هم همراه خود دارد.

مفهوم نماد بز در گنج یابی

البته چنانچه بز کوهی با شاخهای بزرگ و هلال باشد و دایره یا نقطه ای در داخل هلال باشد میتواند سمبل نذر و نیاز و تقاضای پایان خشکسالی از خدا باشد و ربطی به دفینه ندارد و حتی اگر قبری هم آنجا باشد، قربانی در درگاه خدا می باشد! و دفینه ای نخواهد داشت.اگر روی سنگ ثابت آن را ببینیم باید اطرافش را جستجو کنید. البته اگر بز به تنهایی باشد، نشانه قبر و مزار کل و بزرگ یک قوم یا قبیله بوده و باید به سمت مسیر نوک شاخ آن و اگر شاخ برگشته یا کوتاه باشد به سمت ریش بز به دنبال قبر بگردید.

هنگام مشاهده نماد بز در دفینه یابی اگر تعداد بزها بیش از دو تا بود ، حرکت شما به سمت نگاه بزی خواهد بود که خلاف بزهای دیگر نگاه می کند و چنانچه تمامی بزها به یک سمت نگاه می کنند، بزی که در بالاتر از همه قرار گرفته الگو و جهت را تعیین می نماید و بزهای دیگر تعداد قبور را نشان می دهند.

آشنایی با دیگر آثار نشانه ها

 

جهت خرید فلزیاب از نمایندگی فلزیاب در شیراز یا نمایندگی فلزیاب تهران به همراه گارانتی معتبر، آموزش رایگان، خدمات پس از فروش، می توانید با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید