نماد شتر در دفینه یابی

نماد شتر در دفینه یابی و گنج یابی

نماد شتر در دفینه یابی و گنج یابی

شُتُر یا اُشتر را که در زبان پهلوی (ushtar) می‌گفتند حیوانی است نیرومند و تنومند با توش و توان بالا از خانواده شتران ، شبه نشخوارکننده و با دست و گردنی دراز. بر پشت خود یک ویا دو کوهان دارد که ساختارش از پیه و چربی است. در دین اسلام گوشت او حلال است. اما ذبح آن با دیگر جانوران حلال گوشت متفاوت است و آن را نحر (بریدن گلو) می‌کنند و اگر سر آن را مانند گوسفند پیش از نحر ببرند گوشت آن حلال نیست. شیرش نیز نوشیده می‌شود ولی بیشتر کاربرد بارکشی دارد. پشم و پوستش نیز برای ریسندگی و پارچه‌بافی و کفش‌دوزی کاربرد دارد.

نماد شتر
نماد شتر

نماد شتر در دفینه یابی

نماد شتر در دفینه یابی دارای معانی و تفسیر های متفاوتی می باشد که بستگی به مکان و زمان آن دارد. این نشانه یکی از مهم ترین نماد ها می باشد که در ایران به خاطر شرایط باستانی از اهمیت بالایی برخوردارند.

نشان شتر به صورت کلی به سه منظور به کار میرفته است :

  • نماد گنج
  • علامت مسیر عبور کاروان
  • کاربرد زینتی

اگر این نماد در اندازه های بزرگ باشد ، بیانگر راه کاروان و وجود کاروان می باشد. نماد شتر در بین دیگر نماد ها بیشترین شانس برای پیدا کردن دفینه را دارد. طبق گفته کارشناسان و باستان شناسان این نماد به هر صورتی و در هر منطقه ای باشد نشان دهنده وجود گنج در آن منطقه است. اگر نماد شتر را در حال راه رفتن یافتید یعنی اینکه مال کمی جلوتر قرار دارد. اگر شتر در حال ایستاده باشد بیانگر این می باشد که دفینه در همان نقطه قرار دارد.

مطالب مرتبط

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ، ، ، ، ، و … می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب شیراز ، فلزیاب اصفهان ، فلزیاب کرمانشاه ، فلزیاب رشت با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید